Det finns hittills nog bara en sak som kan få mig att omedelbart byta kanal på TVn eller slå av den och det är Citibanks reklam. Finns det plats för en till. Vem har inte sett den? Paret som sitter i soffan, mannen som kommer och vill slå sig ner med frågan - finns det plats för en till? Visst är det så att vi ska haja till, fatta med en gång att det otänktbara egetnligen inte är tänkbart, att det i en relation finns utrymme för fler än två... Det är säkert en jätterolig reklam, för den som tycker att det är lika kul att skoja om mannen som göms i garderoben etc... Jag tycker inte att det är roligt... Inte ens lustigt. För den som har mött detta som en reelll verklighet, insett att det i en relation som skulle vara för två plötsligt finns en tredje part, föreslår jag, byt kanal... Och anlita inte Citibank.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Bra Liselotte! Jag har själv fått reklam från Citibank i brevlådan som uppmanar till vänsterprassel. Skämtsamt visserligen, men som du säger fastnar skrattet i halsen när skojet faktiskt handlar om något så tragiskt som otrohet. Just för att otrohet i vårt samhälle inte är så otänkbart som det borde vara, just därför är skojet inte så skojigt som det borde vara.
Jag har heller inte en tanke på att anlita Citibank.
Inte jag heller. Aldrig! Påpekade rent av det olämpliga i reklamen till Citibanks svenska ledning en gång, men det svarade inte ens...
/Lars
Skicka en kommentar