onsdag 21 juli 2010

Allt är gratis!

Jag var så bekymrad över att jag åkt iväg på semester och inte fått med mig varken det mobila bredbandet eller laddaren till telefonen. Men, hallå, tänker kanske någon, du har ju semester. Då ska du ladda batterierna och inte telefonen! Men jag har mina skäl. Dels för att det finns människor som jag vill hålla kontakt med, dels för att ha kommunikation med barnen på Oas-mötet. Och bredbandet för att jag ville blogga lite om vad som händer här på OAS-mötet i Borås. Tankar, reflektioner som kommer upp. Men allt ordnar sig till det bästa. Idag när vi åkte in till Boråshallen och dagens möte så öppnade sonen handskfacket, där låg en telefonladdare av någon anledning! Och här där i bor lyckades vi koppla upp oss på ett oskyddat nätverk. Och när jag kom fram hittade jag en gratis parkering och lyckades göra en fickparkering som lyckades på första försöket. (Det är inte min starkaste sida). Jag har en sport att hitta så mycket som är gratis som möjligt. Inte för att jag är snål utan för att jag har höga förväntningar på livet. Och idag är allting bara nåd, Gratia, nåd från en nådefull Gud. Fick frågan om allting är bra när jag kom in på mötet. Finns det något annat svar på det? Än, att allt är bra med stort B. För allt jag längtat efter, allt jag önskar och ber om finns inom räckhåll, för att jag tror det, litar på det. Jag måste helt enkelt bara öppna ögonen för det.

Det är så ofta som vi ber om att Gud ska göra saker för oss. Men som Martin Jonsson sa på dagens bibeltimma, det är kanske så att Gud vill göra det vi ber om genom oss. Det ordet har jag fått att bita i idag. Jag vet vad jag vill önskar, men jag kanske har jag ännu inte sett att Herren redan sträckt det åt mig. Och väntar på lite initiativ från min sida också!

Inga kommentarer: