fredag 17 november 2017

Small business

Mitt emot fabriken i Kina, PingHu, där vi arbetar finns en liten business. Den består av en grusplan och ett litet skjul. Jag tror att det är en kvinna som driver affärerna. I det lilla skjulet bor de och dagligen kommer leveranser med tegel och sand och annat material. Hit kommer de små trehjuliga mopederna med flak för att köpa material till sina små byggen. Idag är jag kom gående så höll en kvinna på att lasta av en lastbil med tegelsten, med en grepptång blockar hon tegelstenar fem och fem i taget. Det är ett idogt arbete. Kvinnan slinker in här ibland för att gå på toaletten, men det är okej. En sådan enkel hjälp att erbjuda. Tänk att kunna göra mycket av det lilla. Vi möts alltid av ett leende när vi kommer förbi. Ibland hissnar det för mig när jag tänker på varje människa jag ser, tänker att bakom deras ansikte finns ett liv, finns tankar, funderingar, glädjeämnen och sorger, drömmar om livet. Precis som jag har. Som alla människor har...

Inga kommentarer: