lördag 21 februari 2009

Varför finns jag?

Plötsligt bubblar sonens alla frågor upp när vi står och tittar ut genom fönstret på snöovädret.

Jag satt på bussen och undrade, varför finns jag? Varför ser jag vägen och busschauffören? Varför finns Gud, varför finns allt? Och det finns ingen som har något svar på alla frågor
!!!

Fem sekunder senare är han totalt uppslukad av omröstningen i Melodifestivalen. Kanske är det så livet är, att vi inte klarar av att vara i de stora frågorna för länge utan helt enkelt måste landa där i vardagen, eller åtminstone i Melodifestivalen. :-)

Men frågorna bor där, och de längtar efter svar...

1 kommentar:

Angela sa...

Hej Liselott!
Jag har börjat läsa dina innlägg i din blogg. Det är så mycket tänkvärt. Jag har pecis gjort en egen blogg och har lagt en länk till din sida, Hoppas det är ok.
Tycker det är bra om fler hittar till dina tänkvärda ord i tron.
Kram Angela Myrberg