tisdag 26 maj 2009

to be continued...

När jag vart lite så fanns det vissa serier som man helt enkelt bara väntade på - på TV. Det var Fame, Macahans, Dallas osv. man väntade i en hel vecka för att få veta hur det skulle gå, följde handlingen med spänning. Idag tittar jag gärna på serier, men sällan på serier med påföljande och inte fristående avsnitt. Dels för att jag inte orkar vänta en hel vecka. Dels för att jag nästa vecka har glömt vilken dag, vilken tid och på vilken kanal den spännande fortsättningen skulle komma. Just nu skulle jag titta på House, som jag gillar, men det fortsätter nästa vecka. Hur ska jag komma ihåg det? Jag vet att jag såg en serie förra veckan vars spännande upplösning jag såg framemot i sitt två delade avsnitt. Men minns inte serien, kanalen, dagen eller tiden. Hur viktigt var det då på en skala? Vi konsumerar underhållning. Vissa program tittar jag på till och från genom åren, ofta rent skräp, Glamour, hem till gården... men fördelen är att man kan hålla upp i ett par månader eller ett år sen går det bra att hopp in i handlingen igen.

Funderar lite på livet, hur det är med det. Ibland när man träffar vänner efter många år så är det som om ingenting har hänt. Ibland är det så att vi inte kan känna igen oss, att vi inte längre har någonting gemensamt... Livet är ingen Tv-serie, det går inte i repris. men det är okej att gå i retreat ett tag. Det är möjligt att komma tillbaka på banan igen. Det ska jag göra, gå i dvala, snart, gå på semester... Byta kanal. Det ska bli skönt...

Inga kommentarer: