måndag 3 mars 2014

Ett nytt steg

det är måndag, ledig dag som vanligt i almanackan, men denna gång en av många. 5 månader har jag framför mig av tjänstledighet kombinerat med semester. har avslutat min tjänst på Tjörn som komminister och tillträder ny tjänst i Uddevalla pastorat. Lane- Ryrs församling. det är ett spännande steg, ett nytt. Jag har arbetat på Tjörn i 15 år och det har varit så spännande, så givande. Mött så många människor, fått vara med om så mycket. men någon gång kommer man till ett steg då det är dags att gå vidare, nyfikenheten på en ny hållplats i livet, nya utmaningar. Och det som jag har fått vara med om under de 20 år jag hittills arbetat som präst, det bär jag med mig, liksom människor som jag mött i mitt hjärta. Samtidigt som jag ser fram emot nya möten.

men först kommer den här tiden. Dessa fem månader som ligger framför mig, som jag ska fylla med olika saker. Jag tänker inte göra någon lista här, den har jag för mig själv. För om jag gör en lista här så kanske jag får frågan, har du gjort det? Hunnit det? den pressen tänker jag inte lägga på mig själv. Och om jag gör det så behöver jag ju inte hjälpa min omgivning med att göra samma sak. ;)

Solen skiner idag och det räcker för mig. Allt är gott...

Inga kommentarer: