måndag 27 juni 2011

Semester!

Har fyra veckors semester framför mig. Det är så gott, familjen, stranden, fortsätta med huset, vårt stora projekt! Att både få vara i nuet och njuta av det som är, den underbara trädgården, allting, men också få drömma om hur vi kan skapa något nytt! Att få tänka planera och drömma tillsammans och sedan sätta spadtaget i... Eller snarare hammare och målarpenslar.

Men det betyder lika mycket att jag måste jobba med mina svaga sidor, att försöka få ordning och reda bland mina saker. Den egenskapen kommer inte automatiskt i samband med husköp... Önskar väl att det vore så. men en kickoff kanske? Och inköp av många sopsäckar.

Satt med dottern på hennes rum och sorterade, jag tyckte att hon skulle rensa bland gosedjuren. Hon har alldeles för många. Förra gången hon gjorde det själv lyckades hon sortera ut 7. Denna gången åkte 10 till ner i påsen. Man är duktig när man lär sig att släppa och slänga! Sa hon sedan. Ja! Du är duktig och jag tänker att jag inte får vara sämre. Vi lär av varandra. Jag trummade visserligen in detta medan vi sätt därpå golvet. Att det är okej att han de goa minnena kvar utan att behöva behålla alla saker. Men inte den här sa hon bestämt, och jag höll med, inte den där. Det var okej!

Jag vill inte bli någon extrem samlare, det viktigaste jag har är ju min familj, mina barn, min älskade. Även om jag måste erkänna att jag tycker om mina prylar... Ändå.

Men nu är det sommar och vi har det gott, bor nära stranden. Allt omkring oss är gratis!

Nåd!

Inga kommentarer: